Czy masz już swoje konto na Instagramie ? Czy wiesz, że INSTAGRAM jest jednym z najważniejszych mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach?
Zauważyłam, że w branży Beauty nadal nie ma takiego standardu, by zakładać konto na Instagramie. Konto firmowe na Facebooku ma wiele salonów, jednak istnieje niewyjaśniona obawa przed kontem na Instagramie. Wiele z moich kursantek zadaje mi pytania dotyczące Instagramu, jak go prowadzić, co tam dodawać i czym są hasztagi.
Najczęściej widzimy, że na Instagramie pod postami pojawiają się hasztagi, jednak do końca nie wiemy, jakie hasztagi powinny znaleźć się pod naszym postem. Częstym błędem u osób zaczynających przygodę z Instagramem oprócz braku hasztagów, jest stosowanie np. 5 hasztagów pod postem. Jakie są szanse, że dotrzemy do klientów stosując 5 hasztagów – niewielkie. Pod postem powinno znaleźć się 30 hasztagów, ponieważ istnieje większa szansa, że nasz post trafi do odpowiednich osób.
Czy dobrym hasztagiem jest np. #polishgirl? Niekoniecznie – ponieważ jest on bardzo często stosowany. W momencie kiedy dodajemy jakiś hasztag – powinnyśmy się zastanowić co chcemy uzyskać? I należy odpowiedzieć sobie na pytanie jaki mamy cel? Jeśli Twoim celem jest pozyskanie klientów – to czy hasztag #polishgirl trafi do moich potencjalnych klientów?
Użyte hasztagi zależą od sposobu opisu sytuacji. Możemy użyć hasztagu, który nie wiąże się z dodanym zdjęciem – instagramowy bot może uciąć nasze zasięgi – ponieważ bada on powierzchnię zdjęcia i sprawdza powiązanie hasztagów z zamieszczonym zdjęciem. Zawsze należy myśleć w sposób następujący – czy moja klientka obserwuje dany hasztag? Na przykład #warszawa – jeśli prowadzisz swoje usługi w jakimś mieście jest duża szansa na to, że Twoja klientka obserwuje hasztag #warszawa. Zdjęcie zrobione w salonie Beauty w Warszawie nie może zostać podpisane hasztagiem #krakow, ponieważ jest to wprowadzenie klienta w błąd i jeśli Instagram to wykryje może zbanować stosującego oszustwo użytkownika.
Są dwie szkoły dodawania #hasztagów na Instagramie. Pierwsza, to dodanie hasztagów od razu po opisie posta. Druga mówi, żeby dodać te hasztagi w pierwszym komentarzu. Nie ma reguły, która z nich lepiej się sprawdza? Nie ma metody. Warto robić w ten sposób, żeby raz dodawać hasztagi w treści lub w pierwszym komentarzu.
To relacje, które wyświetlają się w kółeczku na Instagramie, które są dostępne przez 24h od publikacji. Na relacji można dodawać tekst i hasztagi – można dodać od do 3 do 5 hasztagów – w przypadku Instastory.
Hasztagów szukamy w taki sam sposób jak osób. W opcji wyszukiwanie możemy wybrać szukanie: osób, hasztagów lub miejsc. Jeżeli chcemy sprawdzić hasztag i to jak często jest używany – sprawdzamy go właśnie poprzez wyszukiwanie.
Odpowiedź na pytanie czy używać polskich znaków w hasztagach zależy od wielkości konta, które go używa. Nie trzeba skupiać się na hasztagach, które mają dużo postów, ponieważ niekoniecznie osoba zainteresowana naszymi usługami będzie szukała usług po hasztagach ogólnych. Lepszym wyborem będzie hasztag #makijazpermanentnywarszawa – ponieważ da nam możliwość dotarcia do docelowego klienta
Zrób sobie listy hasztagów dotyczące różnych sytuacji i używaj gotowych zestawień w zależności od sytuacji. Stosując gotowe listy, nie musisz tworzyć hasztagów za każdym razem, możesz korzystać z wcześniej przygotowanych hasztagów i stworzyć gotowego posta w 5 minut.
Pierwsze i jedyne narzędzie do planowania postów na Instagramie i Facebooku z poziomu komputera. Można korzystać z tego programu, nawet jeśli post opublikowany za jego pomocą ma odrobinę gorsze zasięgi. Planowanie jest dużo łatwiejsze niż publikowanie na bieżąco. Polecam.
VON ENGEL SP.Zoo. ul. Wyszogrodzka 5/72, 03-337 Warszawa, NIP: 5242885796, REGON: 383451272, KRS: 0000788193
mail: kontakt@salonvelure.pl